Overveldende respons på innsamling til barnehager

Fædrelandsvennen og Kristiansand kommune har samarbeidet om å samle inn vintertøy og sko til barnehagebarn. Responsen har vært overveldende, og klærne er nå distribuert til barnehagene.

Liggende bilde av ryddingen2.jpg

Fra venstre: Oppvekstrådgivere Mariann Solheim, Øystein Dybesland, Gunhild Båtnes Lislevand og Mariann Stephansen som bidro til å organisere de innsamlede gavene. (Foto: Kristiansand kommune)

Klærne ble sortert og pakket i sekker merket alder og behov som den enkelte barnehage hadde meldt inn. Denne uken ble klærne distribuert av kommunen.

– Vi er helt overveldet. Folk har gitt veldig flotte vinterklær til barn, noen har strikket spesielt for anledningen og noen har levert helt nye klær. Det var rett og slett ikke plass til alle klærne hos Fædrelandsvennen, derfor havnet en del av posene hos kommunen for oppbevaring over helgen, forklarer Mariann Solheim, rådgiver i oppvekstdirektørens stab i Kristiansand kommune.

Nå er klærne distribuert til den enkelte barnehage. Og 429 flere barn i Kristiansand kan holde varmen denne vinteren takket være givergleden blant våre innbyggere.

Tusen takk til alle som har bidratt!

Les mer om aksjonen her